janinaus.reismee.nl

Goede voornemens voor 2017 (waarom niet voor morgen?)

Hoi lieve familie en vrienden!

Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad, in Nederland, of waar dan ook ter wereld. Ik heb kerst in Melbourne doorgebracht, waar de temperatuur tegen de veertig graden aanliep. Grappig om mensen in korte broek luidkeels ''let it snow'' te horen zingen.

Mijn laatste verhaaltje in 2016 schrijf ik vanuit de bieb op Phillip Island, gelegen aan de zuidkust van Australië. Ik ben inmiddels herenigd met mijn ouders en zusje, maar omdat ik niet actief genoeg ben geweest mag ik onze tijd samen nu niet beschrijven. Ik moet jullie nog vertellen over mijn avonturen in Bris en op de farm! Nu hoor ik jullie denken (ik hoor jullie veel en vaak denken zoals je misschien uit mijn blogs opmaakt..); ''wat saai Jan! Je laatste verhaal in 2016 en je houdt je aan het beschrijven van je belevenissen''. Nou vooruit dan maar, ik zal de Bris- en farmavonturen nog iets langer uitstellen. Of je nou anderhalve maand of twee maanden achterloopt, dat maakt dan ook niets meer uit. In plaats van het vertellen over die tijd, zal ik mijn goede voornemens aan jullie toevertrouwen. Want dat is wel heel origineel!

1. Ik ga mijn backpack ordenen en netjes houden.

2. Ik ga mijn kleren vaker wassen. Het was eigenlijk een geheim, maar ik zal eerlijk zijn: ik heb sinds ik in Australië ben (ruim drie maanden) vier keer gewassen. Als je je bedenkt dat ik slechts een backpack aan kleren bezit... laat maar, dit willen jullie niet eens weten.

3. Ik ga minder geld aan koffie uitgeven.

4. Ik ga een baantje zoeken. Dat is niet alleen een goed voornemen, maar een nood.

5. Ik ga dure appels niet meer voor de goedkoopste variant aanslaan als ik boodschappen bij Coles of Woolworths doe. Dat is namelijk heel eng. En bovendien illegaal.

6. Ik ga vaker koken.

7. Ik ga minder nieuwe kleren kopen. Ook al kosten ze twee dollar op een tweedehands markt; genoeg is genoeg.

8. Ik ga nooit meer één hostelbed boeken voor twee personen. Dat is namelijk heel eng. En bovendien illegaal.

9. Ik ga een campervan kopen.

10. Ik ga minder bierties drinken. Of sporten. Een van de twee. Ik wil namelijk dat mijn wijdgekochte spijkerbroek weer staat zoals hij bedoeld is.

Goed, dit waren de voornemens op het backpackgebied. Maar daar blijft het natuurlijk niet bij. Ik heb meer over de wereld en mezelf geleerd (voornamelijk in Aus), wat ik volgend jaar graag wil proberen toe te passen.

1. Ik word een minder ongeduldig persoon. Dat is niet alleen een goed voornemen, maar een nood.

2. Ik ga zoveel mogelijk van de wereld zien, die is namelijk SUPER mooi.

3. Ik ga zuiniger om met het milieu en de natuur. Het is veelal onbewust, maar er wordt veel onnodige schade toegebracht aan dat wat ons gegeven is. Ook door mij, helaas.

4. Ik ga me minder zorgen maken om zaken die het niet waard zijn om me zorgen over te maken. Ik reis al drie maanden met een nuchtere Twentse, dan leer je dat vanzelf.

5. Ik ga nog meer genieten. Ik merk dat ik onbewust gewend raak aan nieuwe indrukken, waardoor ik ze soms minder waardeer dan ik zou kunnen.

6. Ik ga heel veel nieuwe mensen ontmoeten. Het is leuk en interessant om hun mening over bepaalde zaken te horen. Zo kom je erachter dat er veel meer mogelijk is dan je denkt, dat de gijkte paden niet altijd de juiste paden voor je zijn en dat een mening ook maar een mening is.

Daarnaast hoop ik natuurlijk ook een heleboel dingen te houden zoals ze nu zijn. Zo zal ik proberen met de dag te blijven leven, zo min mogelijk te plannen en te blijven doen wat ik op het moment het liefste doe; reizen.

Hiermee sluit ik mijn laatste blog in 2016 af. Ik wens jullie alvast een goed, gelukkig, gezond en succesvol (dat mag ieder op zijn eigen manier interpreteren) nieuw jaar toe.

Cheers,

Janneke

Reacties

Reacties

Alma

Lieve Janneke,

Zo herkenbaar en nobel al je voornemens......het zijn er wel veel. Ons advies aan jou is; blijf om je heen kijken naar al het moois in Australië. En neem het leven verder zoals het komt en gaat. Het is zo fantastisch om de wereld te mogen verkennen in je uppie, met nieuwe vrienden en nu even met je zus en ouders. Een mooi jaar wensen wij je toe?????????????.
Liefs van Rob en Alma

cok

Wat een ambitieuze voornemens, volgens mij heb je meerdere jaren nodig voor de realisatie hiervan! Ik ben benieuwd naar een update van over een maand met de successen en de
herziening van de gewijzigde plannen. In ieder geval de beste wensen voor een gelukkig en gezond jaar. Cok

Twentse nuchtere

You genius!! X

Eva Harmsen

Ah Jan, het is zo leuk om je verhalen te lezen! Ik zie alles zo voor me door de manier waarop je het beschrijft. Ik kan niet wachten op nieuwe blogposts, keep going mate!

Luff en miss u

Saskia van Orsel

Hoi Janneke,

pas op reizen is werkelijk ongelofelijk verslavend en de wereld is vaak supermooi. Don't get bored wanneer je terugkomt in Nederland.

verzamel ervaringen lijkt me goed motto.

doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!